Gode nyheter

"Gud sendte ikke sin Sønn til verden for å dømme verden, men for at verden skulle bli frelst ved ham" (Joh 3,17).

Ved Guds nåde kjenner og tror vi evangeliet. Vi tror at Gud er vår kjære Far som ga oss sin Sønn. Vi tror at Jesus er vår Frelser som ga sitt liv for oss. Vi tror at den Hellige Ånd er vår Trøster som skaper troen i oss.

Denne visshet vil vi dele med andre. Vår store og nådige Gud vil at vi skal fortelle verden om Frelseren. Han vil at vi skal dele de gode nyhetene med andre og gjøre alle folk til hans disipler. Kristus døde for alle, og han vil at dette skal gjøres kjent for alle.

Det er ingen tvil om at denne gamle verden trenger disse gode nyhetene. Mange kjenner ikke den sanne Gud og Frelseren Jesus Kristus. De er syndere som oss selv, men de vet ikke at det fins tilgivelse for syndene i Kristus. De har ikke den fred og hvile som bare evangeliet kan gi til trette sjeler. I et rikt land som vårt hvor de fleste av oss har det godt på alle måter, materielt sett, fins det mye åndelig fattigdom. Det er så mange mennesker som lever uten Gud, uten Kristus og uten håp.

Hva kan du og jeg gjøre med det? Vi kan vitne om vår Frelser til alle dem Gud gir oss mulighet til å vitne for. Vi kan be for alle de fortapte sjeler som lever i åndelig mørke og for alle dem som arbeider med å bringe de gode nyhetene ut. Vi kan gi vår støtte, både økonomisk og på andre måter, til dem som forbereder seg til å blir Ordets tjenere og som arbeider i evangeliets tjeneste.

Gjør vi det? Er vi som har hørt de gode nyhetene, ivrige etter å la andre få høre dem? Det mangler ikke på velsignelse i våre liv, men mangler det takknemlighet? Er vi så selvtilfreds og fornøyd i vår egen lille verden at vi glemmer at det fins noen der ute som er i desperat behov av det evangelium vi har fått?

Må vår nådige Gud gi oss mot og vilje til å gjøre det gode verk han har gitt oss. La oss med glede dele de gode nyhetene med den verden Kristus kom for å frelse. La oss gi fortapte mennesker det beste av alt, de glade budskapet om syndenes tilgivelse for Kristi skyld.

Rop det ut med hjertets jubel, gledesbudet fra ham selv:
Livet kan bli nytt fra nå av, slettet ut er skyld og gjeld!
Ordet vitner høyt og hellig om hans kjærlighet og makt.
Knel og tilbe, pris ham, hør ham, gå og gjør som han har sagt!